viernes, 30 de noviembre de 2012
Contra a violencia de xénero
jueves, 1 de noviembre de 2012
TEATRO DE SOMBRAS
O ano pasado quedounos unha actividade moi interesante sen publicar no blog e cremos que algo así non pode quedar só na nosa memoria.
Na primeira delas fixeron unha desternillante crítica aos recortes que sofre a sanidade pública e ás súas consecuencias. Estes son @s alumn@s que chegaron este ano ao noso centro e xa se lles ve con ganas de colaborar!
Despois o alumnado de 5º regalounos unha boa interpretación da vida nunha casa calquera que traía baile incluido.
Fíxemos un intercambio cultural moi gratificante co colexio nº 1 da nosa localidade.
O día 5 de maio desprazámonos ata alí co alumnado colaborador coa nosa biblioteca escolar e puidemos disfrutar moitísimo con dúas obriñas de teatro que eles prepararon para nós.
Na primeira delas fixeron unha desternillante crítica aos recortes que sofre a sanidade pública e ás súas consecuencias. Estes son @s alumn@s que chegaron este ano ao noso centro e xa se lles ve con ganas de colaborar!
Despois o alumnado de 5º regalounos unha boa interpretación da vida nunha casa calquera que traía baile incluido.
O certo é que o fixeron de marabilla e deixaron aos nosos colaboradores un pouco intranquilos porque crían que non serían capaces de facelo tan ben. O medo escénico empezaba a actuar!
O 31 de maio aqueles actores convertíronse en espectadores e nós... en sombras!
Aproveitando que na nosa biblioteca hai dúas salas comunicadas cunha gran parede de cristal representamos con sombras dous contos clásicos da nosa literatura "O paraugas Xacinto" de Álvaro Cunqueiro e "Os defuntos falaban castelao" de Ánxel Fole. O resultado foi espectacular! Aquí vos deixo unhas imaxes para que o vexades!
Nós tamén tivemos música para rematar. Tres alumnos de 4º de ESO (Dani, David e Jesús) estudan música no conservatorio e ademáis son apaixoados da guitarra eléctrica. Eles foron o broche final dunha mañá inolvidable e na que non perdimos a oportunidade de facernos unha foto para a posteridade.
QUÉROTE SEN VIOLENCIA
Dende a biblioteca querémosvos propoñer dúas actividades
para reflexionar sobre este tema e, en especial sobre a violencia que aparece nas
relación entre parellas adolescentes.
Pretendemos, así, presentar formas de relación baseadas na igualdade, o respecto,
a autonomía persoal e o apoio mutuo.
Podedes dedicar a este tema as sesións de titoría que
teñades entre os días 19 e 30 de novembro. Se vedes que o tema dá para máis,
actuade libremente nas seguintes titorías.
ACTIVIDADE 1
A) TRABALLO EN GRUPO NA AULA: Dividir a clase en 4
subgrupos (un de chicos, un de chicas e 2 mixtos) que deberán responder ás seguintes
cuestións:
1. ¿Credes que a violencia de xénero é un problema que se
da en parellas xoves? ¿Por que?
2. ¿Que factores inflúen para que se xeren relacións de
violencia en parellas xoves?
3. ¿Que poderiamos facer os chicos para previr a
violencia masculina contra as mulleres?
4. ¿ Que poderiamos facer as chicas para previr a
violencia masculina contra as mulleres?
B) POSTA EN COMÚN: Posteriormente exponse o traballo dos
subgrupos en gran grupo, e realizase un debate no que o titor/a será o moderador/a.
C) AS NOSAS PROPOSTAS “TQ SIN VIOLENCIA”
Cada grupo elixirá da lista de afirmacións, que vos proporcionará o titor, as 10 frases que consideren máis relevantes para fomentar relacións de
igualdade entre mulleres e homes. Tedes que lelas con atención e seleccionar 4 frases da lista de chicos, 4
frases da lista de chicas, e por último proporán outras 2 afirmacións novas.
D) POSTA EN COMÚN:
As novas propostas podedes expresalas nun mural que, posteriormente, pegaredes nos paneis que haberá en
distintos lugares do centro como resumen do traballo de tódolos cursos.
ACTIVIDADE 2
Paralelamente queremos que vos expresedes. Buscade na prensa (impresa ou dixital) noticias relacionadas coa violencia de
xénero. Recortadeas e pegadelas tamén nos paneis. Haberá un lugar delimitado
para estas noticias, outro para que escribades a vosa opinión,
sentimentos, etc e outro para as vosas propostas. Podedes utilizar a prensa e
revistas propias ou da biblioteca.